MK1 centr vergrendeling via AB Installeren ?

Voor vragen over de electronica en de voertuigcomputers
divided

Bericht door divided » 06 sep 2006, 16:24

ok er zit CV op en ik heb een handzender er bij met startonderbreking.
handzender er op.
deur kan wel open, knipperledje blijft knipperen. auto krijg ik niet gestart zonder de ontvanger in te drukken.

nu zit er 1 ontvanger dus lullig als ik hem er op zet en me pa weg wil zonder handzender.
dus die gebruiken we nog niet.

op de raam staan sticker van car alarm patrol line dat zelfde merk staat ook op de handzender,

is het mogelijk zo ja waar om deze handzender bij te bestellen.

volgens mij is het een klasse 1 alarm systeem nu de belangrijkste vraag hoe kom ik aan nieuwe handzenders

Jochum

Bericht door Jochum » 07 sep 2006, 21:16

Ik ben met het gemakkelijke werk begonnen en heb vast een continu 12 v draadje naar de achterbak gelegd, daar zit ook een goed massapunt en kun je eenvoudig de knipperlichtaansturing aansluiten. Toen nog op zoek naar de open en close draden. Da's nog niet zo eenvouding dus wie (Jan?) heeft er wat meer info. het gaat om een MKII

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:26
Woonplaats: Groningen
Geslacht:
Leeftijd: 55
Netherlands

Bericht door Jan » 08 sep 2006, 10:57

Bij de draadboom die van voor naar achter loopt aan de rechter kant bij de drempel. Die draadboom splits zich naar boven bij de linker voordeur. Bij de splitsing heb ik de volgende draden gebruikt. De zwart/oranje draad wordt de deur enkel vergrendeld en de zwart/groene draad om de deur te ontgrendelen. Ze worden bediend door een negatieve puls van het alarm. Dit is enkel voor de gewone vergrendeling, de dubbele vergrendeling krijg ik nbiet voor elkaar via het alarm.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
Ford Mondeo 2.0i Ghia Station Bj.98

Jochum

Bericht door Jochum » 08 sep 2006, 15:14

Heel hartelijk bedankt! Je draadje over de dubbele vergrendeling heb ik ook gevolgd. Jouw 2.0 Ghia is voor het dievengilde waarschijnlijk wat interssanter dan onze 1.8 basis met drie kinderzitjes op de achterbank, dus ik houd het maar bij enkele vergrendeling.

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:26
Woonplaats: Groningen
Geslacht:
Leeftijd: 55
Netherlands

Bericht door Jan » 08 sep 2006, 15:28

Dankzij de afdekzijl is er niet veel in het zicht van de dieven...
Ford Mondeo 2.0i Ghia Station Bj.98

Jochum

Bericht door Jochum » 08 sep 2006, 21:29

Je kleuraanwijzingen kloppen helemaal! Ik ben een tijdje geleden behonnen met "prikken" in de kabels die het konden zijn vanauit de CV stuurunit(?) ik gebruikte de Haynes van MK1 die hier op de site staat. Had ik uiteindelijk niets aan. Toen de kleuren die genoemd worden op het klapsleutelforum :oops: kloppen ook niet, maar zwart/oranje zwart/groen zijn het. Ik heb alle bekabeling nu liggen, hopelijk komt morgen de ontvanger en dan aansluiten maar. Heb jij ook "kofferbakbediening" op afstand?

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:26
Woonplaats: Groningen
Geslacht:
Leeftijd: 55
Netherlands

Bericht door Jan » 09 sep 2006, 00:27

Ja ik heb als ik 2 toetsen indruk dan wordt de kofferbak ontgrendeld en hoef ik de knop niet meer in te drukken van de kofferbak en kan ik hem zo omhoog doen.
Ik wil nog een keer iets aansluiten dat die dan ook zelf omhoog gaat, het zal wel ergens wezen maar nog niet echt naar gezocht.
Ford Mondeo 2.0i Ghia Station Bj.98

Jochum

Bericht door Jochum » 09 sep 2006, 09:32

Tsja, dan zul je er een motortje/servo bij-in moeten bouwen. Het zal er wel erg mooi uitzien!

divided

Bericht door divided » 18 okt 2006, 21:06

schopt dit topic omhoog.

ga nu toch werk er van maken.
denk zo setje van me marktplaats voor 3 tientjes zien er goed uit.
maar ik heb dus nog het patroline systeem er in zitten, heeft iemand enig idee waar zo hoofdunit kan zitten ?
die moet vervangen worden

van me MK1

Jochum

Bericht door Jochum » 18 okt 2006, 21:51

patroline systeem? wazdat?

divided

Bericht door divided » 18 okt 2006, 22:00

Jochum schreef:patroline systeem? wazdat?
topic lezen :roll:

ik heb een alarm klasse 1(start onderbreker) systeem met 1 handzender.
dus als ik de verg. er op zet kan me pa de auto niet starten.

dus moet een nieuwe hoofunit in met 2 handzenders

elcoholist

Bericht door elcoholist » 19 okt 2006, 11:00

@jan; zwaardere gasveer plaatsen. op deze manier doet mercedes het ook. weet alleen niet of dat ook gaat lukken met station, maar lijkt me van wel. de druk van je gasveer is 630 N. als je een gasveer van 900 N plaatst moet je het gewenst resultaat behalen.

@divided: aangezien het geen standaard alarm is is de locatie niet te zeggen. de meest logische plaatsen zijn achter de radio, in het middenconsole, achter het handschoenenvakje.

divided

Bericht door divided » 19 okt 2006, 12:02

elcoholist schreef:
@divided: aangezien het geen standaard alarm is is de locatie niet te zeggen. de meest logische plaatsen zijn achter de radio, in het middenconsole, achter het handschoenenvakje.
thnx ga even zoeken

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:26
Woonplaats: Groningen
Geslacht:
Leeftijd: 55
Netherlands

Bericht door Jan » 20 okt 2006, 17:58

elcoholist schreef:@jan; zwaardere gasveer plaatsen. op deze manier doet mercedes het ook. weet alleen niet of dat ook gaat lukken met station, maar lijkt me van wel. de druk van je gasveer is 630 N. als je een gasveer van 900 N plaatst moet je het gewenst resultaat behalen.

@divided: aangezien het geen standaard alarm is is de locatie niet te zeggen. de meest logische plaatsen zijn achter de radio, in het middenconsole, achter het handschoenenvakje.
Wil dat wel i.v.m. de stand van de gasveer. De gasveer staat naar beneden en zodra ik de kofferbakklep naar voren trek zodat de gasveer naar voren staat verneem ik dat de gasveer zijn werk doet.
Ford Mondeo 2.0i Ghia Station Bj.98

jord

CV afstandbediening ombouw set.......kent iemand dit?

Bericht door jord » 10 dec 2006, 12:37

Hoi,

Ik sta op het punt een Ford Mondeo aan te schaffen, alleen nu zit er geen cv met afstandbedieding op deze Ford. Wel gewone CV. Nu zat ik ff te neuzen op internet en kwam ik het onderstaande tegen. (zie link website)

Link naar website

Begrijp ik het nou goed en hoef je alleen maar zo`n afstandbediening aan te schaffen en dan werkt de cv op afstand? Of zit ik er nu helemaal naast? Zijn wel mooie klapsleutels vind ik zelf.

gr Jord

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten