Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Voor vragen over de electronica en de voertuigcomputers
FrankVeer

Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 08 okt 2012, 18:19

Klinkt misschien als vragen naar de bekende weg, maar ik heb 'm nog niet gevonden: niet links onder onder dashboard aan bestuurderszijde en ook niet rechts achter het dashboardkastje aan passagierszijde. Het gaat overigens om een Mondeo Mk1, 2.0 automaat HB. Kan ie eventueel ook nog in de middenconsole zitten? Mocht ie toch ergens in het dashboard zitten, zijn er dan foto's om de locatie te herkennen?

Gebruikersavatar
Gerard_
Berichten: 503
Lid geworden op: 24 sep 2011, 00:39
Vakantie: Geen tijd voor
Woonplaats: Bovensmilde
Leeftijd: 35

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door Gerard_ » 08 okt 2012, 19:27

1 moment :cool2:
Mk2 1.8i
2.0 Gasklep,300mm remmen upgrade,Devil eyes,St24 achterbumper omgebouwd na st200,17" Toora wit,Eibach 60-40mm verlaagd,Aluminium inductie kit,st200 einddemper,Middendemper vervanger,RVS 4-2-1 spruitstuk,En een hoop aan audio..

Gebruikersavatar
SToepie2002
ICT
ICT
Berichten: 11749
Lid geworden op: 26 jul 2009, 23:07
Beperking(en): Ik heb last van AMHD
Woonplaats: Utrecht
Geslacht:
Leeftijd: 57
Netherlands

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door SToepie2002 » 08 okt 2012, 19:31

momentje nog...
7e Mondeo: Mk4.5 Wagon - Panther Black 2.0 Powershift v2 + ATM kuur
Hobby's: auto's met een D of E label (A, B, C is te traag of te duur in aanschaf en F wordt gewoon ook te duur)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aluboer
Ford overig
Ford overig
Berichten: 1152
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:15
Beperking(en): opmerkingen met een korrel zout nemen.
Vakantie: Helaas te weinig!
Woonplaats: Hasselt-county (OV)
Geslacht:
Leeftijd: 48

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door Aluboer » 08 okt 2012, 19:40

FF wachten!!!!!!

















PIZZA!!!!!!!!!!
2014 Volvo V60 D6 AWD PlugInHybrid. Electric Silver.

Helaas sinds 08-11-2013 niet meer:
2010 Mondeo Wagon 2.0 TDCI 191Pk Limited
Panther Black
Mod's:
FMC-Badges op de C-stijl.
ATM-Tuning.

Gebruikersavatar
Gerard_
Berichten: 503
Lid geworden op: 24 sep 2011, 00:39
Vakantie: Geen tijd voor
Woonplaats: Bovensmilde
Leeftijd: 35

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door Gerard_ » 08 okt 2012, 19:44

Sorry voor de bar slechte kwaliteit, camera was leeg dus met de telefoon moeten maken.

Mondeo Mk2
08102012502.jpg
08102012503.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mk2 1.8i
2.0 Gasklep,300mm remmen upgrade,Devil eyes,St24 achterbumper omgebouwd na st200,17" Toora wit,Eibach 60-40mm verlaagd,Aluminium inductie kit,st200 einddemper,Middendemper vervanger,RVS 4-2-1 spruitstuk,En een hoop aan audio..

FrankVeer

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 08 okt 2012, 20:07

Gek genoeg zit daar bij mij wel die metaalkleurige doos (ECU), maar ik kan mij niet herinneren dat er nog iets (de CV-module dus) boven zit? Auto staat momenteel in de plaatwerkerij, dus ik kan niet even naar buiten lopen om te checken. Zal het doorgeven. Alvast bedankt voor al je moeite.

Gebruikersavatar
Gerard_
Berichten: 503
Lid geworden op: 24 sep 2011, 00:39
Vakantie: Geen tijd voor
Woonplaats: Bovensmilde
Leeftijd: 35

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door Gerard_ » 08 okt 2012, 20:09

Wat is precies de reden dat je opzoek bent naar deze module? :)
Mk2 1.8i
2.0 Gasklep,300mm remmen upgrade,Devil eyes,St24 achterbumper omgebouwd na st200,17" Toora wit,Eibach 60-40mm verlaagd,Aluminium inductie kit,st200 einddemper,Middendemper vervanger,RVS 4-2-1 spruitstuk,En een hoop aan audio..

FrankVeer

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 08 okt 2012, 20:27

Gerard_ schreef:Wat is precies de reden dat je opzoek bent naar deze module? :)
Hmmm, ja, is misschien wel goed om daarmee te beginnen.

De vergrendeling aan de bestuurderszijde werkt niet meer. Vergrendel je de auto met de sleutel bij dit portier, wordt het systeem meteen weer ontgrendeld. Koppel ik dit portier los, kan ik de centrale vergrendeling via het passagiersportier wel vergrendelen. In eerste instantie ging dus mijn aandacht uit naar de slotmodule in het bestuurdersportier, waarvan vaker wordt gemeld dat ie stuk gaat. Ik heb een andere van de sloop, maar het probleem is daarmee niet opgelost. Ik wil dus nu de CV-module vinden om van daaruit het probleem op te lossen. Ik ga ervan uit dat er dus ergens een storing zit in bedrading van het bestuurdersportier naar de CV-module.

Gebruikersavatar
SToepie2002
ICT
ICT
Berichten: 11749
Lid geworden op: 26 jul 2009, 23:07
Beperking(en): Ik heb last van AMHD
Woonplaats: Utrecht
Geslacht:
Leeftijd: 57
Netherlands

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door SToepie2002 » 08 okt 2012, 20:28

Die van de sloop kan evengoed stuk zijn he....
7e Mondeo: Mk4.5 Wagon - Panther Black 2.0 Powershift v2 + ATM kuur
Hobby's: auto's met een D of E label (A, B, C is te traag of te duur in aanschaf en F wordt gewoon ook te duur)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerard_
Berichten: 503
Lid geworden op: 24 sep 2011, 00:39
Vakantie: Geen tijd voor
Woonplaats: Bovensmilde
Leeftijd: 35

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door Gerard_ » 08 okt 2012, 20:37

Kijk even of de "connectors" in de stekker(welke op het slotmodule komt) niet te ver uit elkaar staan, dit was bij mij het geval waardoor de stekker slecht contact maakte met de slotmodule(had ook al meerdere aangeschaft en deden allemaal niks, toen achter de slechte connectors gekomen).
Heb de pennetjes in de stekker dichter tegen elkaar aangedrukt en hierna was het probleem verholpen
Mk2 1.8i
2.0 Gasklep,300mm remmen upgrade,Devil eyes,St24 achterbumper omgebouwd na st200,17" Toora wit,Eibach 60-40mm verlaagd,Aluminium inductie kit,st200 einddemper,Middendemper vervanger,RVS 4-2-1 spruitstuk,En een hoop aan audio..

FrankVeer

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 08 okt 2012, 20:51

SToepie2002 schreef:Die van de sloop kan evengoed stuk zijn he....
Ja, dat zou ook nog kunnen, maar daar wil ik even niet vanuit gaan. Anders moet ik de portiermodules van links en rechts verwisselen, kijken of dat iets oplevert.

FrankVeer

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 08 okt 2012, 20:52

Gerard_ schreef:Kijk even of de "connectors" in de stekker(welke op het slotmodule komt) niet te ver uit elkaar staan, dit was bij mij het geval waardoor de stekker slecht contact maakte met de slotmodule(had ook al meerdere aangeschaft en deden allemaal niks, toen achter de slechte connectors gekomen).
Heb de pennetjes in de stekker dichter tegen elkaar aangedrukt en hierna was het probleem verholpen
Okay, dat zal ik ook even doorgeven. Overigens, is er een manier om de stekkerpennen handmatig kort te sluiten of van spanning te voorzien om het sluiten van het portier te simuleren?

FrankVeer

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 09 okt 2012, 09:59

Gerard_ schreef:Sorry voor de bar slechte kwaliteit, camera was leeg dus met de telefoon moeten maken.

Mondeo Mk2

Daar zit ie dus niet (maar ik heb dan ook een MK1). Net gebeld met de garage en ze hebben nog een keer gecontroleerd.

milanm1989
Berichten: 4163
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:55
Woonplaats: Holten
Geslacht:
Leeftijd: 34

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door milanm1989 » 09 okt 2012, 10:31

Wel apart dat er bij jou boven de ECU geen extra kastje zit, want is dat niet de GEM die naast CV ook richtingaanwijzers etc. aanstuurt? Beetje lastig richting aangeven dan. Of is dat alleen bij de Mk3?
Ford Mondeo Mk4 2009 Titanium, 2.3 automaat

Ex. Ford Focus station 2008, Titanium X-Pack, Sea Grey

Ex. :sad: ST 220 sedan, stardust silver. 226PK/300Nm

Ex. 2002 Mondeo MkIII Sedan 1.8

FrankVeer

Re: Locatie van de CV-module MK1 onvindbaar

Bericht door FrankVeer » 09 okt 2012, 10:38

milanm1989 schreef:Wel apart dat er bij jou boven de ECU geen extra kastje zit, want is dat niet de GEM die naast CV ook richtingaanwijzers etc. aanstuurt? Beetje lastig richting aangeven dan. Of is dat alleen bij de Mk3?

GEM is ? Maar vreemd is het inderdaad dat ik die module niet kan vinden. En ja, de richtingaanwijzers werken normaal, de centrale vergrendeling vanaf de passagierszijde werkt ook, dus er moet gewoon ergens een besturingskastje zitten waarin dat allemaal geregeld wordt. De auto staat nu bij een vriend van me die een schadeherstelbedrijf heeft. Daar is het dashboardkastje en de onderste dashboardbekleding aan bestuurderszijde al verwijderd, maar we kunnen dat ding gewoon niet vinden. Het lijkt me ook geen onderdeel dat je gemakkelijk over het hoofd kunt zien als ie er wel zou zitten.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast