werking centrale deurvergrendeling

Voor vragen over de electronica en de voertuigcomputers
Gesloten
mondeo rp

werking centrale deurvergrendeling

Bericht door mondeo rp » 01 jan 2012, 22:58

heb sinds kort een 1996 mondeo V6 mk1. Op deze auto zit een ford alarm. Als ik alarmkastje gebruik openen en sluiten alle deuren. als ik de sleutel gebruik gaat alleen de deur open en dicht en veranderd er niets aan de situatie. Dit geld voor de linker en de rechterzijde. Moet het niet zo zijn dat je met de sleutel ook alle deuren bedient. Als je in de auto zit en je vergrendeld van binnenuit de deur wordt er ook alleen deze deur bedient. Is dit de bedoeling of zit er iets fout in mijn auto?

Maartendirkze
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:39
Woonplaats: Huizen
Leeftijd: 47

Re: werking centrale deurvergrendeling

Bericht door Maartendirkze » 02 jan 2012, 08:00

Hoi mondeo rp,

Volgens mij is dit normaal bij een mk2. Als ik het me goed herinner was dit bij mij ook. Als je binnenin de auto zit en je doet de deuren aan de passagier kant op slot, dan sluiten ze wel met de centrale deurvergrendeling (als ik je me niet vergis!) Wellicht geldt dit ook voor het sluiten met de sleutel aan de buitenkant.
Groeten maarten
Mondeo MK3 2.0 Ghia wagon 2001

mondeo rp

Re: werking centrale deurvergrendeling

Bericht door mondeo rp » 21 jan 2012, 20:38

heb de deurbekleding eraf gehad en hele slot open gehad schakelkastje wat bij slot zit opengehad. dit werkt correct. Er zit in de linker deur nog een soort relais wat ik verdenk er zit geen spanning op de draden . waar is dit relais van? Heeft iemand een schema van de CV?

Gebruikersavatar
McGyver
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 feb 2009, 23:36
Woonplaats: Friesland
Geslacht:
Leeftijd: 59
Netherlands

Re: werking centrale deurvergrendeling

Bericht door McGyver » 21 jan 2012, 22:16

Volgens mij is er een mogelijkheid om te kiezen om alleen die ene deur te ontgrendelen, of allemaal. Weet echter niet meer hoe dat in te stellen. Zou je instruktie boekje er op na moeten lezen.
13-juni-2015: Mondeo MK5, Hypnotic Silver, 2.0TDci, 150Pk, Titanium Econetic First-Edition.
Voorheen: MK4, MK3, MK2, MK2, MK1

mondeo rp

Re: werking centrale deurvergrendeling

Bericht door mondeo rp » 21 jan 2012, 22:39

McGyver schreef:Volgens mij is er een mogelijkheid om te kiezen om alleen die ene deur te ontgrendelen, of allemaal. Weet echter niet meer hoe dat in te stellen. Zou je instruktie boekje er op na moeten lezen.
wie kan me aan een instructieboekje helpen?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast