MK1 centr vergrendeling via AB Installeren ?

Voor vragen over de electronica en de voertuigcomputers
divided

MK1 centr vergrendeling via AB Installeren ?

Bericht door divided » 31 aug 2006, 13:38

Hallo,

Ik ben nieuw hier, woensdag kan ik mijn MK1 mondeo op halen :)
wat mij opviel is dat deze auto een centr. vergrendeling heeft maar niet via een AB.

nu zijn deze kits omdat te intalleren los te koop.
Ik heb alleen ooit gelezen dat er verschil in zit, ivm codes die de handzenders verzenden gewijzigd worden omdat anders iemand anders met dezelfde handzender de auto op kan maken.

Nu kom ik op internet ook alarm systemen tegen van ronde de 100 euro die de zelfde functie hebben.

Wat is jullie ervaring met low budget alarm sytemen.

Het gaat mij er eigenlijk alleen om dat ik de deuren via een AB kan openen :P.

maar als ik voor een paar tientjes meer een alarm systeem er voor kan kopen doe ik dat liever.

eisen voor alarm systeem.
Afgaan bij het openen van deuren(met vergedeling er op.. ze vinden er wel een weg voor :().
en afgaan bij het inslaan van een ruit, daar kan je iets van een ultrasoon detector bij aansluiten die hoge tonen(het breken van een ruit) waarneemt.

hebben jullie nog tips / goed(e)(kope) adresjes hiervoor online ofzo.
zelf inbouwen gaat wel lukken.

Soulfly

Bericht door Soulfly » 31 aug 2006, 16:29

Goedkope systemen gaan opzich wel werken, maar haal er dan wel één die compatible is met het centrale vergrendelingssysteem van de Mondeo.

Veel van de goedkopere systemen welke de CV kunnen aansturen doen dit door een geschakelde +/- spanning welke kan wisselen (het ene moment is het dus +/- het andere -/+ bij de Mondeo (tenminste, voor zover ik nu ben gekomen) werkt het anders.

De goedkopere systemen werken opzich ook prima. Verzekeringstechnisch helpt het je verder helemaal niets, maar het idee doet ook wat. Daarnaast is de bliep bij 't vergrendelen inclu. knipperen van de knipperlichten voor potentiele lastpakken ook al een stuk minder interessant.

elcoholist

Bericht door elcoholist » 31 aug 2006, 19:18

2 dingen waar je eigenlijk op moet letten bij een alarm. een rollende code; dit houd in dat je code die verzonden word iedere keer anders is. anders zou iemand op het moment dat jij je zender indrukt met een ontvanger die code kunnen opslaan, en later gebruiken om je auto mee te nemen

de manier van aansluiten is belangrijk. zoek naar een alarm dat niet gewoon een + of - signaal stuurt, maar voor openen en sluiten een ingaande en uitgaande draad heeft, zodat je zelf kan bepalen of er + of - op verstuurd word. dit houd dus in dat je voor aansturing van cv 4 tot 8 draden hebt. ook is het belangrijk dat je bij inbouwen ALLE meegeleverde onderdelen gebruikt. als een beetje een knap alarmsysteem bijvoorbeeld het verkeerde knipperledje krijgt, dan zal deze afgaan, omdat het alarm er dan van uit gaat dat er met de bedrading is gekloot. zorg ook dat waar je de brandstofpomp/starmoterdraad onderbreekt met 2 stekkers (male/female) doet. als je dan een keer een storing in je alarm hebt, kan je de stekker van je alarm lostrekken, en de draden doorverbinden zodat je weer verder kan rijden. dit is ook makkelijk voor als je batt. leeg is. zorg wel dat deze stekkers op een niet te makkelijke en niet te logische plek zitten.

suc6

Soulfly

Bericht door Soulfly » 31 aug 2006, 20:25

De vraag is of je het zo ingewikkeld moet zoeken met het gegeven dat divided feitelijk alleen een AB op z'n CV wil (met eventueel extra's).

Het systeem waar jij 't over hebt gaat iets verder dan een paar tientjes voor zover mijn kennis van prijzen rijkt.

elcoholist

Bericht door elcoholist » 01 sep 2006, 00:37

voor een honderd euro zijn er alarmsystemen met voorgaande specificaties te vinden. het risico met een halfords (bijv.) systeem van 5 tientjes is dat het makkelijk is om de code te stelen.

Soulfly

Bericht door Soulfly » 01 sep 2006, 12:55

Welke dat dan ?

(En ik heb 't ook niet over een 5 tientjes systeem... maar ik ken geen systeem met jouw blokkeringen voor 100 euro in mijn omgeving)

elcoholist

Bericht door elcoholist » 01 sep 2006, 18:41


Gebruikersavatar
marco
Berichten: 925
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:23
Woonplaats: Zierikzee
Leeftijd: 53
Contact d.m.v.:

Bericht door marco » 01 sep 2006, 20:13

Bij dit soort low budget systemen moet je wel in de gaten houden dat als het er drie jaar inzit en stuk gaat, dan kan je er een ander systeem inzetten, omdat het stuk gaat en er geen losse delen leverbaar van zijn

elcoholist

Bericht door elcoholist » 01 sep 2006, 20:18

bij een goede montage valt het in mijn ervaring wel mee. funest is idd het loshangen. helaas moet ik melden dat ook de duurdere systemen die ik gemonteerd heb, het ook wel eens begeven. dit blijft bijna altijd beperkt tot het scheuren van een soldering. even de bout erop en het is verholpen.

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:26
Woonplaats: Groningen
Geslacht:
Leeftijd: 55
Netherlands

Bericht door Jan » 02 sep 2006, 12:13

Ik heb deze in mijn auto zitten en bevalt mij goed. Ik heb alleen het probleem bij dit alarm dat ik hem niet aangeskloten krijg op de dubbele vergrendeling.
Ford Mondeo 2.0i Ghia Station Bj.98

elcoholist

Bericht door elcoholist » 02 sep 2006, 12:36

weer wat nieuws gevonden. handzender in ford sleutel. met relais voor aan sluiting op bestaande c.v. 110 euro bij mekaar.

geen alarm, maar geen losse handzender meer.

http://www.carparts-online.nl/lees.php3?id=4229

Soulfly

Bericht door Soulfly » 02 sep 2006, 13:30

Hoe ga je dat dan doen met 't sleutelgedeelte?
Is dat los te halen uit de oude sleutelhouder of ?

(blijf Ford sleutels maar rare sleutels vinden)

KahN

Bericht door KahN » 02 sep 2006, 16:15

interessant topic dit!
die laatste optie, hoe werkt dat precies? Moet je dan al een ontvanger hebben van ford ofzo?

Jochum

Bericht door Jochum » 02 sep 2006, 20:49

Je wilt low budget...marktplaats.nl onder de 50 euro koop je een universeel ontvangertje met 2 ab's. Ik heb net m'n eerste in onze citroen AX ingebouwd (makkelijk oefenautootje) en binnenkort is de mondeo aan de beurt. Ik kocht het setje voor 30 euro.

divided

Bericht door divided » 03 sep 2006, 01:42

ja maar nadeel van zulke low budget dingen.
is de vraag is de code tussen de handzender en ontvanger wel " hopping" .
is die constant het zelfde en veranderd die.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast