centrale vergrendeling werkt niet meer

Voor vragen over de electronica en de voertuigcomputers
Gesloten
Bok21a

centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door Bok21a » 03 nov 2009, 10:53

Goedendag,

Ik hoop dat ik het zo goed doe, want ik ben nieuw op deze site.

Ik heb een probleem met de automatische vergrendeling van mijn Mondeo 2.0 Business Edition uit 1999.

De afstandbediening is steeds slechter gaan werken en uiteindelijk is ie er helemaal mee gestopt. Ik dacht, een nieuw batterijtje er in en voila! Maar helaas, nog steeds niks. Nu ben ik genoodzaakt de sleutel te gebruiken, maar ook dan weigert de automatische vergrendeling. Nu moet ik deur voor deur op slot draaien.

Kan iemand mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Bas
Oud team-lid
Oud team-lid
Berichten: 5910
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:42
Woonplaats: Annen
Geslacht:
Leeftijd: 43
Netherlands

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door Bas » 03 nov 2009, 11:28

 ! Bericht van: Bas
Hallo Bok,

Een korte kennismaking op deze plek wordt altijd erg gewaardeerd.
Een onderschrift, in te stellen via het Gebruikerspaneel linksboven in het scherm en dan -> Profiel -> Onderschrift wijzigen,
is daarnaast érg handig, zodat we dan meteen weten om wat voor type Mondeo het exact gaat.
Voorbeelden van onderschriften zijn er genoeg op het forum.
Een wat uitgebreider profiel (leeftijd, woonplaats etc. etc.) wordt door veel leden ook gewaardeerd, dit is niet verplicht, tenzij men wat te koop aanbiedt.
Ford Mondeo station 1.6 TDCI bwjr 2015 Titanium
Volledig onaangepast, gewoon veel opties.

Gebruikersavatar
toeterix
Berichten: 269
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:51
Woonplaats: Beilen
Leeftijd: 65
Contact d.m.v.:

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door toeterix » 03 nov 2009, 16:52

Misschien te lang de batterij eruitgehad met wisselen? opnieuw programmeren? kijk eens rond op het forum je vind er vast wat over.
Missile coördinates 52.51.25.20 Noord 6.31.01.15 Oost
Mondeo tdci 115pk.bj 2003.
Model Centennial Nick:"diesel"
Voetverlichting

FMC sticker op kont.
verder niks.
Toet's cars
Als er 1 schaap over de dam is verzuipt er meer!

jana

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door jana » 03 nov 2009, 23:10

met de sleutel 6 maal contact aan en uit draaien, iii bij een 96 -er

Bok21a

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door Bok21a » 04 nov 2009, 11:08

jana schreef:met de sleutel 6 maal contact aan en uit draaien, iii bij een 96 -er
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb geprobeerd om het contact aan en uit te zetten.

5x
6x
10x etc,

maar geen zoem zoals ik elders in een forum heb gelezen.

Weet iemand iets anders?

Bok21a

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door Bok21a » 04 nov 2009, 14:01

Hoi allemaal. Het probleem is zojuist opgelost. Ik heb via een andere site onderstaande oplossing gevonden, uitgeprobeerd en het bleek te werken.

Mag ik iedereen bedanken voor jullie reacties!

Gr,

Bok21a

Onderstaande methode is voor de programmatie van een afstandbediening (mondeo '97-'00) zoals FORD het voorschrijft:
1. Draai de contactsleutel binnen drie seconden viermaal van stand 0 naar stand I om de leerfase te starten.

2. Draai de contactsleutel in de stand 0. De centrale beveiligingsmodule blijft gedurende 20 seconden in de leerfase. Dit wordt aangegeven door de LED in het instrumentenpaneel die gedurende 20 seconden brandt.

3. Druk op een willekeurige knop op de afstandsbediening die wordt geprogrammeerd. Wanneer het signaal van de afstandsbediening door de centrale beveiligingsmodule wordt geaccepteerd gaat de LED knipperen.

4. Herhaal stap 3, met een interval van tenminste 2 seconden nadat de LED knippert, om extra afstandsbedieningen te programmeren.

5. Draai de contactsleutel in stand I om de leerfase te verlaten. Wanneer de centrale beveiligingsmodule gedurende 20 seconden geen signaal ontvangt, verlaat het systeem automatischde leerfase.

6. Test alle geprogrammeerde afstandsbedieningen door de vergrendelfuncties te activeren en te deactiveren.

Voor je begint, meet eens even de batterijspanning. Die zou boven de 12,5V moeten zijn om zonder problemen te kunnen werken. Wanneer wij modules moeten programmeren, wordt ons aangeraden om ervoor te zorgen dat de batterijspanning boven de 12,5V is en liefst ergens rond de 13V zit om zonder problemen te werken. zoniet, batterijlader aansluiten. Wil het echt niet lukken dan zou je de module van de centr.vergr. eens moeten wisselen met een andere en kijken of dat wel lukt.

migyur
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:32
Woonplaats: dinxperlo
Leeftijd: 49

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door migyur » 12 okt 2011, 18:27

Beste blok 21a,

Ontzettend bedankt voor je gebruiksaanwijzing! Had het zelfde probleem en na het opnieuw programmeren was het opgelost. Het enige verschil was dat ik hem naar stand II moest draaien maar het is gelukt. Nogmaals bedankt, scheelt een boel geld en frustratie.

Groeten Robert
ford mondeo 1.8 hatchback mk 2 bouwjaar sept 2000

Gebruikersavatar
Hoekie5
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 feb 2011, 13:27
Woonplaats: Enschede
Leeftijd: 34
Contact d.m.v.:

Re: centrale vergrendeling werkt niet meer

Bericht door Hoekie5 » 12 okt 2011, 18:36

Bok21a is zo te zien geen lid meer, das ook een beste bump 2009 :laugh: ;)
Mondeo First Edition '97 Tourmallard & Juice Green
Zetec-E 2.0i 16v 96kW
ST200 215/40/R17 83V
Olympia HID-II 6000K
Zijknippers wit
Achterknippers rood
LED kenteken & interieurverlichting
ShortStick Antenne
Chroom kentekenhouders/embleemlozegrille

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten