Temperatuurmeter leidt eigen leven

Voor vragen over de electronica en de voertuigcomputers
evanmandos

Re: Temperatuurmeter leidt eigen leven

Bericht door evanmandos » 13 aug 2009, 01:56

olie van de actien is best goed hoor!!! de 10w40 halfsyntheet a 8,79 voor 4(waarom niet 5?) liter...

deze olie is voor zove rik heb kunnen traceren uit hetzelfde vat getapt als MPM, maar goedkope oliemerken wisselen wel eens met uit welk vat ze het halen... je moet bij olie letten op de API klasse, als die klopt, mag je ervan uitgaan dat die olie geen schade aanricht en de verversingsinterval goed overleeft(ik doe het trouwens door mijn neurotische autohypochondrie om de 10000 kilometer, incl filter)

en ja, ik weet dat 10w40 niet ideaal is, 5w30 is beter, maar ach, zolang het in nederland geen +40 of -20 is, kan dat niet veel kwaad :P bij de laatste controle na dik 20000 op deze olie waren de kleppen net zo niet ingesleten als voor die 20000...(en dat op lpg ;P i love :ford silvertops, ondanks hun onrust)

om ff ontopic te komen, ik gok eerder op een slechte stekker ofzo, aangezien dat het laatste is waar je aangezeten hebt(tellerunit). maar zeker, zowel sensor als thermostaat zijn een euvel, en zijn beide goedkoop en simpel te vervangen(mooi moment om je kvs ff te verversen, gebeurt toch nooit op tijd :))

Verwijderde gebruiker 5063

Re: Temperatuurmeter leidt eigen leven

Bericht door Verwijderde gebruiker 5063 » 13 aug 2009, 11:09

evanmandos schreef:olie van de actien is best goed hoor!!! de 10w40 halfsyntheet a 8,79 voor 4(waarom niet 5?) liter...

deze olie is voor zove rik heb kunnen traceren uit hetzelfde vat getapt als MPM, maar goedkope oliemerken wisselen wel eens met uit welk vat ze het halen... je moet bij olie letten op de API klasse, als die klopt, mag je ervan uitgaan dat die olie geen schade aanricht en de verversingsinterval goed overleeft(ik doe het trouwens door mijn neurotische autohypochondrie om de 10000 kilometer, incl filter)

en ja, ik weet dat 10w40 niet ideaal is, 5w30 is beter, maar ach, zolang het in nederland geen +40 of -20 is, kan dat niet veel kwaad :P bij de laatste controle na dik 20000 op deze olie waren de kleppen net zo niet ingesleten als voor die 20000...(en dat op lpg ;P i love :ford silvertops, ondanks hun onrust)

om ff ontopic te komen, ik gok eerder op een slechte stekker ofzo, aangezien dat het laatste is waar je aangezeten hebt(tellerunit). maar zeker, zowel sensor als thermostaat zijn een euvel, en zijn beide goedkoop en simpel te vervangen(mooi moment om je kvs ff te verversen, gebeurt toch nooit op tijd :))
Hypochondrie of gespleten persoonlijkheid?? 8)

evanmandos

Re: Temperatuurmeter leidt eigen leven

Bericht door evanmandos » 13 aug 2009, 13:51

die controle na 20000 km was tijdens de 2e oliewissel :D toen heb ik namelijk distributie gedaan, en had ik dus de kleppendeksel eraf.

dus moet eigenlijk zijn ...na 2x 10000 km op dit soort olie...

dus nee, ik heb veel aandoeningen in mijn hoofd, maar gespleten autopersoonlijkheid niet op dit vlak :DDD

Verwijderde gebruiker 5063

Re: Temperatuurmeter leidt eigen leven

Bericht door Verwijderde gebruiker 5063 » 13 aug 2009, 15:39

evanmandos schreef: dus nee, ik heb veel aandoeningen in mijn hoofd, maar gespleten autopersoonlijkheid niet op dit vlak :DDD
gelukkig dan maar, houdt het nog iets overzichtelijk :mrgreen:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten